Kun yrityksen henkilöstömäärä kasvaa, manuaalinen käyttäjätunnusten ja laitteiden ylläpito muuttuu nopeasti riskiksi ja hidasteeksi. Sirpaleinen IT, erilliset salasanat, hallitsemattomat laitteet ja "varjo-IT" luovat tietoturva-aukkoja, joita ei ole varaa jättää huomiotta.
Keskitetty hallinta kokoaa käyttäjät, tietokoneet ja pääsyoikeudet yhteen selkeään pilvipohjaiseen näkymään. Se korvaa perinteisen Active Directoryn ja raskaat palvelimet modernilla JumpCloud-alustalla.
Palvelu on erinomainen valinta yrityksille, jotka:
Palvelu maksaa itsensä takaisin vähentyneenä säätämisenä, parantuneena tietoturvana ja suorina lisenssisäästöinä.
Pelkkä hallintaohjelmisto ei riitä, jos laitehankinta on villi länsi. Saat parhaan tehon, kun yhdistät hallinnan TDP:n laitepalveluihin. Hanki laitteet joustavalla Leasingilla meiltä, niin toimitamme ne käyttäjille valmiiksi työkuntoon Zero Touch -käyttöönotolla.

Kysy lisää asiantuntijoiltamme tai jätä viesti.
Pauli Aalto | 040 748 3818 | pauli.aalto@tdp.fi
TDP Toimisto | 010 292 1640 | myynti@tdp.fi
Kiinteän kuukausimaksun ansiosta yrityksesi IT-kulujen budjetoinnista tulee entistä läpinäkyvämpää ja hintavat, ylimääräiset tuntityöt jäävät pois.
Palveluhintaan kuuluu:
Kuukausihinnat:
Palvelu on moderni Directory-as-a-Service (DaaS), joka yhdistää IAM:n, MDM:n ja Zero Trust -pääsynvalvonnan ilman on-premise-rautaa (AD/LDAP/RADIUS).
Lue lisää keskitetystä hallinnasta artikkelistamme!
Keskitetty hallinta on hyvä perusta, mutta kokonaisvaltainen suoja kaipaa myös datan ja ihmisten turvaamista.
Käyttöönotto ei vaadi viikkojen projektia tai laiteinvestointeja. Suoritamme siirtymän "avaimet käteen" -periaatteella.
Joustava ylläpito: Jatkossa valinta on teidän. IT-tiimillenne on tarjolla moderni pilvinäkymä koko laitekannan ja käyttöoikeuksien hallintaan tai vaihtoehtoisesti voitte ulkoistaa rutiinit kokonaan TDP Helpdeskille!
Olemme JumpCloudin virallinen jälleenmyyjä ja keskitetyn hallinnan suuri puolestapuhuja.
Esittele meille yrityksesi haasteet laitteiden, käyttäjien ja tunnusten hallinnassa, me kerromme siihen ratkaisumallimme palvelulupausta ja hintatietoja myöten.
Ota yhteyttä, niin rakennetaan juuri teille sopiva moderni ja turvallinen IT-ympäristö!
Mikä on keskitetty laitehallinta (MDM) ja miksi yritykseni kaipaisi sitä?
Keskitetty laitehallinta (MDM) tarkoittaa, että kaikkia yrityksen tietokoneita ja mobiililaitteita hallitaan yhdestä pilvipohjaisesta näkymästä. Ilman sitä tietoturvasi on yksittäisten työntekijöiden muistin varassa. Keskitetyn hallinnan ansiosta voimme tyhjentää kadonneet laitteet etänä ja ajaa tarvittavat ohjelmistoasennukset taustalla automatisoidusti.
Miksi hankkisin keskitetyn hallinnan TDP:ltä enkä suoraan verkosta?
Pelkkä lisenssi ei tuo turvaa, jos asetukset on tehty väärin. Verkosta ostat työkalun, TDP:ltä ostat toimivan kokonaisuuden. Me konfiguroimme tietoturvasäännöt (esim. levyn salaus ja kirjautumiskäytännöt) valmiiksi puolestasi ja tarjoamme suomenkielisen asiantuntijan avuksi käyttöönottoon.
Mitä jos internetyhteys katkeaa? Pääsenkö kirjautumaan koneelle?
Kyllä. Vaikka hallinta on pilvessä, JumpCloud-agentti toimii paikallisesti laitteessa. Kirjautuminen onnistuu aina välimuistissa olevilla tunnuksilla, olitpa sitten lentokoneessa tai mökillä ilman verkkoa.
Vaatiiko käyttöönotto laitteiden tyhjennystä tai työn keskeytymistä?
Ei vaadi. Asennamme hallinta-agentin taustajona (Silent Install). Käyttäjä voi jatkaa työskentelyä normaalisti, eikä tiedostoja tai asetuksia menetetä. Uudet käytännöt astuvat voimaan huomaamattomasti.
Tarvitsenko enää omia palvelimia (Active Directory)?
Tämä riippuu lähtötilanteesta, mutta todennäköisesti et. Useimmille PK-yrityksille tämä ratkaisu korvaa kokonaan omat palvelimet. Pääset eroon rautahuolista ja VPN-kikkailusta.
Mitä jos meillä on jo Active Directory, josta emme voi vielä luopua?
Ei hätää. Voimme rakentaa Hybrid-ympäristön. JumpCloud voi integroitua olemassa olevaan AD:hen (AD Bridge), jolloin saatte pilvihallinnan edut (kuten etälaitteiden hallinnan ja Mac-tuen) säilyttäen samalla vanhan palvelimen niille toiminnoille, jotka sitä ehdottomasti vaativat.
Miksi toivotte M365- tai Google-lisenssien hallinnan siirtoa TDP:lle?
Vastuun ja toimivuuden takia. Kun identiteetinhallinta ja lisenssit ovat samassa putkessa, pystymme ratkaisemaan ongelmatilanteet ilman, että joudut soittelemaan kolmannelle osapuolelle. Lisäksi varmistamme, ettei Microsoftin tai Googlen rajapintamuutos riko kirjautumistasi.
Vakoileeko tämä ohjelmisto työntekijöitä?
Ei. Kyseessä on laitehallinta, ei vakoiluohjelma. Näemme laitteen teknisen tilan (levytila, päivitykset, tietoturva), sijainnin (varkaustapauksia varten) ja asennetut sovellukset. Emme näe selaimen historiaa, sähköpostien sisältöä tai yksittäisiä tiedostoja.
Meillä on sekaisin Mac- ja Windows-koneita. Aiheuttaako se ongelmia?
Päinvastoin, tämä on yksi pääsyy valita JumpCloud. Perinteinen Active Directory (AD) toimii huonosti Apple-laitteiden kanssa. JumpCloud on alusta asti suunniteltu ns. OS Agnostic -periaatteella, eli se hallitsee Windows-, Mac- ja Linux-laitteita tasavertaisesti samassa näkymässä ilman purkkaratkaisuja.
Missä tietoni sijaitsevat? Täyttääkö palvelu GDPR-vaatimukset?
Kyllä. JumpCloud on SOC 2 Type 2 -sertifioitu ja GDPR-yhteensopiva. Se on yritystason tietoturvaratkaisu, jota käyttävät sadat tuhannet organisaatiot ympäri maailmaa. Hallintadata on salattu ja turvattu, eikä sitä myydä kolmansille osapuolille.
Muuttuuko kirjautuminen vaikeammaksi työntekijöille?
Ei, vaan helpommaksi. Työntekijä tarvitsee vain yhden turvallisen identiteetin. Sillä kirjaudutaan tietokoneelle, sähköpostiin, WiFi-verkkoon ja yrityksen sovelluksiin. Ei enää muistilappuja näytön reunassa tai "mikä mun salasana oli" -kyselyitä IT-tuelle.
Miten MFA (monivaiheinen todennus) toimii tässä?
Se on sisäänrakennettu. Voimme pakottaa MFA:n päälle kriittisiin kirjautumisiin. Keskitettyyn hallintaan kuuluu ilmainen TOTP-sovellus, joka tekee puhelimesta avaimen. Käyttäjä hyväksyy kirjautumisen yhdellä painalluksella, helppoa ja äärimmäisen turvallista.
Mitä tarkoittaa SSO (Single Sign-On) ja miten se liittyy tähän?
SSO tarkoittaa kertakirjautumista. Työntekijäsi käyttää yhtä turvallista identiteettiä kirjautuakseen kaikkeen: tietokoneelle, sähköpostiin (M365/Google), CRM-järjestelmään ja muihin pilvipalveluihin. Tämä tekee myös uusien työntekijöiden sisäänkirjauksesta ja lopettavien työntekijöiden tilien sulkemisesta vaivatonta.
Pauli AaltoToimitusjohtaja0407483818pauli.aalto@tdp.fi